سرخط خبرها

برادر شهید دوست‌محمدی: شهادت، آرزوی همیشگی رسول بود | رسول، خادم افتخاری شهدای مدافع حرم بود

  • کد خبر: ۱۲۶۸۰۲
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
  • ۲
برادر شهید دوست‌محمدی: شهادت، آرزوی همیشگی رسول بود | رسول، خادم افتخاری شهدای مدافع حرم بود
برادر شهید دوست‌محمدی گفت: رسول دوست‌محمدی آرزوی دیرینه و همیشگی‌اش شهادت بود که بالاخره به آن نائل شد.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز، امید دوست‌محمدی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص بیوگرافی برادر شهید خود اظهار کرد: رسول دوست محمدی یک دختر ۶ ساله و یک پسر ۱۴ ساله دارد. پدر و مادر اصالتا شاهرودی هستند، اما تمام فرزندان در مشهد متولد شده‌اند و نام ایشان نیز از مبعث حضرت رسول گرفته شده است.

وی گفت: در محلی که سکونت داشتیم در نزدیکی مسجد توفیق در احمداباد قرار داشت. از کودکی در پایگاه بسیج همان مسجد شروع به فعالیت کردیم و رسول از ۱۵ سالگی به عضویت فعال بسیج درآمد و فعالیت‌های خود را در گردان عاشورا در کوهسنگی گسترده‌تر کرد.

وی افزود: در یک دوره که دفاع از حرمین مطرح بود برای دفاع از حرمین چندین مرتبه اعزام شد، اما فقط از زمان رفت و آمدش اطلاع داشتیم، اما هیچ وقت از کشور محل اعزامش سخنی نمی‌گفت و در زمان رفتنش می‌گفت که انشاالله شهید شوم و بازگردم.

برادر شهید رسول دوست‌محمدی یادآور شد: دوستانش می‌گویند تمام شهدای مدافع حرم که در مشهد دفن شده‌اند، تمام کار‌های شهدا را رسول به صورت افتخاری انجام می‌داد.

وی بیان کرد: تنها جایی که کار می‌کرد و از آن کسب درآمد داشت، نگهبانی در منطقه‌ای بود که از طریق گروه همیاران پلیس مامور به خدمت شده بود. مطابق گفته دوستانش اکثر درآمدش را در موکب‌های عفاف و حجاب صرف خانم‌هایی می‌کرد که مشکل حجاب داشتند تا پای صحبت‌های مشاوران عفاف و حجاب بنشینند. همیشه در این حوزه مخلصانه کار می‌کرد و تنها آروزیی که داشت نیز به آن رسید.

دوست‌محمدی با اشاره به تشییع پیکر رسول دوست‌محمدی در مشهد اضافه کرد: تشییع پیکر برادرم از میدان شریعتی به سمت خیابان دانشگاه آغاز و سپس به سمت بلوار شهید مدرس ادامه خواهد داشت. سپس پیکر ایشان در بهشت ابدی‌اش در خواجه ربیع آرام خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
1
شهادتتان مبارک.ما را نزد حضرت زهرا شفاعت کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
0
1
رفیق مارو یادت نره سلام مارو به شهدا برسون آقارسول
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->